Telefoongebruik op zondag

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Aan een Ger. Gem.-dominee. Wat vindt u van telefoongebruik op zondag? Ik weet dat het veel wordt afgekeurd, maar ik denk dat er dan alleen naar de negatieve kanten van een telefoon wordt gekeken. Het lijkt mij veel beter om contacten te onderhouden dan op de zondagmiddag je bed te bezoeken.

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Telefoongebruik op zondag moet beperkt worden tot het beslist noodzakelijke. Dus voor wat op andere dagen niet kan of kon. Het alternatief behoeft niet te zijn "je bed opzoeken". Er is zoveel goeds te doen op de dag des Heeren. Lees en onderzoek Gods Woord en wat er op gegrond is. Het is genadetijd, die we krijgen. Verzuim die niet.

Die een vermaak heeft in de dingen van het Koninkrijk Gods komt op zondag hier tijd tekort voor. Ik hoop dat je dat vermaak kent. Bid daarom.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

Lees meer artikelen over:

smartphonezondag