Gegevens attestatie

Ds. J.L. Schreuders / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over een attestatie. Staat hierin of je in je eigen gemeente aangaat aan het Heilig Avondmaal? Ik kon hier niets over vinden, maar zou dit graag willen weten.

Antwoord

Beste vragensteller,

Het antwoord op je vraag luidt : in de regel niet. De attestatie bevat de persoonsgegevens en de kerkelijke gegevens. Indien er een maatregel van kerkelijke tucht van toepassing is, dan wordt dit eveneens vermeld. Dat kan inhouden dat iemand op de tijd van zijn vertrek door een tuchtmaatregel niet aan het avondmaal mag. Verder kan een kerkenraad andere relevante gegevens toevoegen. Dat zou deelname aan het Heilig Avondmaal kunnen zijn, maar als regel is dat niet het geval.

In de hoop de vraag voldoende te hebben beantwoord,
Ds. J. L. Schreuders

Lees meer artikelen over:

attestatietucht