Transpireren

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw van 21 jaar. Al sinds mijn puberteit heb ik last van een vervelende zweetlucht onder mijn oksels. Ik transpireer niet extra veel maar het zweet ruikt heel vies, zelfs als ik net uit de douche kom. De zweetlucht is erger rondom mijn menstruatie. Ik heb al de halve drogist aan deodorants , cremes (deoleen, maximum protection, dove, fa, 8x4, rexona, odorex, syneo5, nivea, etc.) en dat soort dingen in huis gehaald. Daarnaast heb ik ook geprobeerd om met betadine en met detol mijn oksels te wassen, maar dit alles helpt niet afdoende of heel even. Het lijkt dan wel of het lichaam went aan de deodorant/creme. Ik douche me dagelijks en doe dagelijks een schoon shirt aan (soms wel twee keer op een dag). Wat kan ik hier verder aan doen? Wat kan een huisarts bijvoorbeeld voor je betekenen met dit probleem? Is hier medicatie voor? Voordat ik weer allerlei producten ga kopen.

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

6 reacties
Catherine
Een van mijn dochters heeft het ook. Ze is er soms zo verdrietig over, vooral als ze een kwetsende opmerking krijgt. Ze wast haar oksel tweemaal per dag, gebruikt deo, na het sporten gaat ze onder de douche en gebruikt dan weer deo, ze spuit echt bussen leeg. Allerlei merken geprobeerd, maar het maskeert tijdelijk.
Als ze haar oksels onthaart, gaat het wel beter. Maar dat doet ze eigenlijk alleen tijdens de warmere maanden.
Ik vind een botox injectie nogal ver gaan eerlijk gezegd. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat een keer probeert.
Sterkte met dit nare probleem!
schaapje
Ik ken iemand die ook dat probleem heeft. Probeer eens een anti-transpirant van oderex, dat is een flesje met vloeistof wat opgebracht moet worden met een watje en de volgende dag wel afgewassen moet worden. Transpireren stopt hierdoor helemaal, het mag 2 x per week gebruikt worden.
Succes!
Ideetje
Helaas ken ik het probleem ook. Sinds ik anti-transpirant van oderex gebruik transpireer ik nog wel, maar je ruikt het niet. Hier ben ik erg blij mee. Ook de deodorant van Aloë Vera kan heel goed helpen. Alleen is dit een stick en naar mijn mening nogal prijzig. Succes. Hoop dat deze tips je kunnen helpen.
Daniel
Zweten en ruiken, ik ken het probleem, sind ik elke dag hardloop is het probleem over, dan zweet je nog wel, maar het stinken is over.
mieptruus
Ja Daniel, dat wilde ik net typen.
Het schijnt dat je bij sporten of veel bewegen de vuile stoffen goed uitzweet.
Afvalstoffen dus zitten in je spieren, die moeten eruit.Vraagsteller misschien kan je wat meer gaan bewegen?
magdalena80
mijn man en ik gebruiken tegenwoordig deo creme van medex. Dat smeer je eens in de zeven dagen op en dat is een natuurlijk product. Het dood de bacteriën en daardoor (bijna) geen zweetlucht meer. Het is wel vrij prijzig 20 euro per potje, maar je doet er heel lang mee en het werkt echt. Wij zijn er heel blij mee. Echt een aanrader.
Succes.