André Kuipers

Ds. J.L. Schreuders / 1 reactie

Vraag

Na het zien van de thuiskomst van André Kuipers laat het me niet los en kon er vannacht niet van slapen. Hoe zou Jezus weerkeren op aarde? Hij is toch in Zijn menselijke gedaante opgevaren ten hemel en zal op gelijke wijze weerkomen. Is Jezus nu in de ruimte of op een andere planeet? Als mens plaats aan het maken voor Zijn kinderen? Hierna terugkomen op deze aarde en aller oog zal Hem zien? Kuipers was ook van over de hele wereld te zien. Deze gedachten houden me heel erg bezig. Zijn er meer die zulke gedachten hebben? Hier mag men toch wel over na denken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Je hebt je verstand gekregen om na te denken. Dat doen wij allen en dat mag ook. Wij moeten wel bedenken dat ons kennen en weten zeer beperkt is. Deels omdat wij slechts schepselen zijn en dus niet alwetend (dat zijn zelfs de engelen niet), deels omdat ons verstaan ook nog eens door de zonde is verduisterd.

Waar is de hemel? Andre Kuipers was in de hemel die wij zien, het firmament. Of een mens daar wel wat te zoeken heeft of dat dit met een soort Toren van Babel te maken heeft, dat zullen we in het midden laten: hij was er. Christus is in de voor mensen onzichtbare werkelijkheid van de hemel bij God. Wij kunnen niet zeggen, dat is precies daar of daar. De Bijbel noemt het ook de hemel der hemelen of een enkele  keer de derde (niet zevende!) hemel. Jezus is dus nu niet in de ruimte of op een andere planeet, maar in de voor mensen onzichtbare werkelijkheid van God.

Vandaar zal Hij weerkeren. Uiteraard niet in een ruimteschip, maar op de wolken des hemels. Niet omdat de beelden van tv en andere media het uitzenden, maar omdat Hij Zich onontkoombaar aan het oog van alle mensen zal openbaren. Hij komt met grote kracht en heerlijkheid om Rechter van het heelal te wezen. Een aangrijpende, vaststaande werkelijkheid.

Hoe of het verder precies zal zijn: wij moeten ons houden aan wat de Bijbel erover zegt. En het verder aan God overlaten!

Hartelijk dank voor je vraag,
Ds. J. L. Schreuders

Ds. J.L. Schreuders

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Boven-Hardinxveld
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

hemelwederkomst
1 reactie
MUS
Jezus zal volgens Hand. 1 zal Jezus, Die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze terugkomen als u Hem naar de hemel hebt zien gaan. Dat betekent:
- met een wolk
- op de Olijfberg (vgl. Zach. 14)
- zichtbaar voor al zijn volgelingen
- met de engelen

Hij komt niet als André Kuipers, die niet meer kon lopen, Hij komt als de Leeuw van Juda, de Koning, dé Machthebber, die de wijnpers zal treden!