Zwangerschapstest positief

Redactie Refoweb / 9 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 21 jaar, ik heb geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend. Nu geeft de zwangerschapstest aan dat ik zwanger ben. Ik heb er goed over na moeten denken wat ik hiermee aan moest. Maar nu wil ik graag weten wat wij allemaal moeten regelen en doen om te kunnen trouwen en ook voor het a.s. kindje! Kunnen jullie mij daar advies in geven?

Antwoord

Voor deze hulpvraag kun je het best contact opnemen met Siriz, voorheen de VBOK. Zij hebben ervaring met ongewenste zwangerschappen en zijn gespecialiseerd in hulpverlening en advisering aan a.s. moeders.

Lees meer artikelen over:

zwanger
9 reacties
tamara72
Op internet is vast veel informatie
Boda6
Gefeliciteerd!!

Wij mijn man en ik hebben, hetzelfde meegemaakt.Gewoon je trouwdatum vast stellen en dan regelen wij zijn ook binnen 3 maanden getrouwd en alles was goed geregeld. het is even hectisch maar ging allemaal goed.
Vraag om je heen er zijn altijd mensen die wat hebben een wieg of kinderwagen en meubels, wel 2e hands maar er zal heus een tijd komen dat alles weer op rolletjes loopt.
Ik begrijp dat je nu even in paniek raakt, maar relax nadenken.
Succes en geniet ervan
Roozemond
Fijn dat jullie besloten hebben het kindje te houden en er samen voor te gaan.
Sterkte in alle dingen!
AHHK76
Fijn dat jullie willen trouwen en voor jullie kindje willen zorgen!
Het lijkt me goed eerst een trouwdatum vast te stellen. Bij het vaststellen van die datum, is het goed te weten of je op die dag op het gemeentehuis terecht kunt en of de dominee kan op die datum. Dan volgt het zoeken van een locatie voor een feestje en de kleding voor de trouwdag. Dan kun je bedenken wie je uit wilt nodigen en trouwkaarten uitzoeken en laten drukken.
Ondertussen kun je je aanmelden bij een kraamzorginstelling, zij geven je informatie waarbij ook vermeld staat wat je aan moet schaffen voor je baby...
Ik hoop dat er mensen zijn die met je mee willen denken en jullie willen helpen! Het beste toegewenst!
pannenkoek
Boda6 geeft je al een hint'er zijn altijd mensen die iets hebben.'

Wij hebben nog wel een aantal spullen. Maar misschien woon ik wel een heel eind uit de buurt.
Ik hoor het wel.

Sterkte met alles, en geniet ondanks, van de zwangerschap.
matthew
sorry hoor, maar zulke dingen moet je vooraf bedenken
pannenkoek
@Matthew: De beste stuurlui staan aan wal......
meid90
Knap dat jullie deze beslissing hebben genomen. Ik ben zelf ook 21 jaar en afgelopen weekend bleek ook ik zwanger te zijn. Wat is voor jou de doorslaggevende reden geweest om het kindje te houden. Ook al wist wat voor schande er over gesproken zou worden? Hoe heb je het je ouders verteld, Ik ben zo bang voor hun reactie. En ook voor de reactie van de ouders van mijn vriend.

Liefs
vlokje
Lieve meiden, mijn hart doet pijn om de angst die jullie hebben voor je ouders en omgeving in deze situatie. Het is zo dubbel moeilijk voor jullie dat 'schande' hierover de boventoon moet voeren. Ik zou mijn kind in de armen sluiten en misschien samen heel hard huilen, maar vervolgens heel veel van mijn kind houden, en samen naar alle beste oplossingen zoeken.

Wat maakt het dat je zo tegen je ouders opziet? Ik begrijp het helemaal, dit zou vroeger ook het geval zijn geweest, maar ik vind het zo verdrietig dat je bang moet zijn voor afkeuring van je ouders. Houden van elkaar staat toch overal boven?
Nogmaals is voel mee met deze pijn, ik hoop van harte dat het hart van je ouders open zal blijven staan. Erg veel wijsheid!