Dringend hulp nodig

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 23 en toen ik 8 was ben ik diverse malen seksueel misbruikt. ... Mijn leven is een verschrikking en ik heb echt dringend hulp nodig!

Antwoord

We denken inderdaad dat je dringend hulp nodig hebt. Je kunt contact met ons opnemen via vragen@refoweb.nl. We zullen dan proberen je verder te begeleiden.

Redactie Vragenrubriek

4 reacties
Roozemond
Dapper en heel goed dat je de eerste stap hebt gemaakt. Ik hoop dat je de volgende stap ook durft te maken.
Gods nabijheid toegewenst en toegebeden!
jheemskerk
Beste onbekende, Ik voel de pijn en de vernedering die je hebt mee moeten maken, want het is ook bij mij gebeurd. Ik ben gelovig en ik heb grote moeite om God als Vader te zien, want Hij heeft het allemaal zien gebeuren en greep niet in. Je hebt een eerste stap gemaakt om je probleem bespreekbaar te maken. Neem een tweede stap en zoek hulp bij mensen die je 100% kan vertrouwen.
Roozemond
@jheemskerk, van harte sterkte! Het is herkenbaar maar Hij wil ons absoluut helpen en stap voor stap herstellen, al zullen littekens nooit verdwijnen en blijven schrijnen.
naamloos
Beste vragensteller,

Met mij is hetzelfde gebeurd op ongeveer dezelfde leeftijd. Houd moed, en zoek inderdaad hulp. Ik ben een levend voorbeeld van hoe iemand met de juiste hulp toch gelukkig kan worden. Er zijn absoluut heel betrouwbare mensen, vrienden/vriendinnen en psychologen die naast je willen staan en je willen helpen.

En ook al ervaar je het niet: God heeft de leiding in jouw en mijn leven. Het klinkt cliché misschien, maar ik heb ervaren dat het echt zo is. God laat dit misschien toe in ons leven, maar mengt het zo vaak met Zijn goedentierenheden en liefde. Ik wens je Zijn hulp en de juiste hulp hier op aarde toe. Mocht je er niet uit komen, reageer dan gerust nog eens, mocht ik je kunnen helpen schroom dan niet te posten of te mailen naar refoweb om in contact te komen.