HHK, PKN, Ger. Gem., Chr. Geref

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Hoe kan ik kort maar duidelijk aan iemand die niks van het christelijk geloof af weet (en dus ook niet van de Drie Formulieren) uitleggen waar de Hersteld Hervormde Kerk in gelooft? Wat is het verschil met bijvoorbeeld de PKN, Ger. Gem., Chr. Geref.?

Antwoord

De verschillen kun je vast wel destilleren uit soortgelijke vragen die gesteld, en antwoorden die gegeven zijn in de subrubriek "kerken en godsdiensten". Gebruik daar het steekwoord "verschil" of "verschillen". Het resultaat is dan dit.

3 reacties
MUS
Leg zoiemand de kerkelijke verdeeldheid niet uit, maar vertel wat jij gelooft.
mvanh
ik snap dat het lastig is om dit uit te leggen, soms vragen mensen ernaar. Heb zelf weleens gezegd dat er ook verschillende voetbalclubs zijn waarvan onderling de supporters elkaar ook weleens bestrijden...
janvanverweg
wees eerlijk; de verschillen zijn er omdat details en bijzaken tot hoofdzaken werden gemaakt en inzicht verschillen over deze details zijn daardoor op de spits gedreven en heeft verweidering gebracht.