Grote cupmaat

drs. J. de Jongh-van Hoof / 2 reacties

Vraag

Ik heb een hele grote cupmaat. Eigenlijk slaap ik meestal op mijn buik. Is dat slecht voor je borsten, of gaan je borsten daar sneller van zakken? Dat idee heb ik, aangezien de borsten plat naar beneden worden gedrukt als je slaapt. Soms doet het ook wat pijn als ik 's morgens opsta.

Antwoord

Grote borsten hangen sneller dan kleine borsten, maar dat is vooral debet aan de zwartekracht en niet aan het liggen op de buik gedurende de nacht. Pijn is soms cylcusafhankelijk (menstruatiecyclus). Ook is een goede BH van belang (vooral bij het sporten).

Wanneer de cupmaat zeer groot is, gezien je lichaamsgewicht, is een borstverkleining mogelijk; ook gezien de mogelijke klachten van bovenrug en van de schouderbandjes van de BH.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

BHborst(en)
2 reacties
sydneylover
De meeste huisartsen zullen op het VWO betere cijfers gehaald hebben voor biologie dan voor natuurkunde.
Toch heb ik zo het vermoeden dat mevr. De Jongh het hier over 'zwaartekracht' heeft..
plderoos
@ Sydneylover

Ik heb alleen maar zwarte kleren dus je kunt je voorstellen dat ik ook even hardop gelachen heb :D

En toen ik jouw antwoord las nog een keertje XD