Geen moedergevoelens

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Is het mogelijk dat lang gebruik van de pil, bijvoorbeeld vanaf je 17e jaar, je moedergevoelens remt? En daardoor het verlangen naar een kind totaal niet bij je speelt. Het is namelijk bekend dat de pil seksuele gevoelens kan beïnvloeden.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Veranderingen in libido is een bekende bijwerking. Heel veel (aanstaande) moeders gebruiken de pil. Het minder verlangen naar het krijgen van een kind, dat is een bijwerking die ik nog nooit heb gehoord.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

de pillibidomedisch