Gestopt met pil

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ik ben nu vier weken gestopt met de pil. Ben nog niet ongesteld geweest. Heb wel een zwangerschapstest gebruikt en ben niet zwanger. Heb nu twee dagen doorzichtige afscheiding gehad (best wel wat) en dit lijkt net een soort haargel die plakt. Weet u wat dit betekent?

Antwoord

Vermoedelijk betreft het ovulatieslijm. Na het staken van de pil kan het wel eens even duren voor er een ovulatie optreedt. Vier weken is dan niet ongewoon. Het klinkt dus heel normaal. Vermoedelijk volgt de menstruatie dus twee weken nadien.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

de pilmedischmenstruatie
1 reactie
fae
Heb precies het zelfde gehad.
Begin april gestopt met de pil, in de week daarna (is dus officieel nog de stopweek) wel een bloeding gehad. Ongeveer 4 weken later verwacht je dan je menstruatie maar er gebeurde niets, ook getest op een zwangerschap, test was negatief.
Heb nu, weer 5 weken later, net weer een gewone menstruatie gehad. Maakte me eerst ook wel zorgen over, maar schijnt regelmatig voor te komen. Je lichaam moet je eigen 'hormoonhuishouding', die door de pil is stop gezet, weer oppakken, dit kan een poosje duren. Wel vervelend want je weet niet goed waar je aan toe bent!