Niet meer aan jongen denken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Elke nacht droom ik weer over dezelfde jongen waar ik zo heel erg verliefd op ben. Ik weet bijna zeker dat het toch nooit iets zal worden. Daarom wil ik proberen niet meer aan hem te denken, maar zeker niet meer over hem te dromen. Kun je er iets aan doen dat je niet zo vaak meer aan die jongen denkt?

Antwoord

Dat is natuurlijk heel erg moeilijk. Je bent heel erg verliefd op die jongen en dan moet je er vanzelf heel veel aan denken. Dat is juist een kenmerk van verliefdheid dat je er in gedachten echt constant mee bezig bent. Toch zou ik proberen contact met hem te zoeken en tegen hem zeggen dat je graag eens nader zou willen kennismaken. Als je dan een afwijzend antwoord krijgt, dan weet je waar je aan toe bent en dan is het makkelijker om ervan los te komen. Maar zo lang je het nog niet zeker weet, blijf je in gedachten met hem bezig. Ook is het goed voor veel afleiding te zorgen, bijvoorbeeld hard gaan studeren, een cursus volgen of iets dergelijks.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid