Zoon heeft relatie met islamitische

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs / 2 reacties

Vraag

Mijn volwassen zoon wil samenwonen en in de toekomst trouwen en kinderen krijgen met een moslima. Volgens mijn zoon is zij niet ‘praktiserend’ moslim. Toch worden er al afspraken gemaakt zodat beide ‘geloven’ de ruimte krijgen. De kinderen mogen dan zelf kiezen. Ik ben helemaal kapot van binnen. Ik wil geen omgang met kleinkinderen die ingefluisterd zijn door de islam. Ik heb grote moeite met de keuze van mijn zoon.

Ik heb hem altijd met Jezus grootgebracht. Hij zegt ook christen te zijn. Hoe kan je dan een relatie aangaan met een moslima? Het geloof is toch het fundament van je leven? Ik loop er de hele dag over te denken en raak er ook verbitterd door en dat is juist wat de Heere God niet wil. Ik bid dan ook tot de Vader. Soms in tranen. Mijn grootste wens zou zijn dat zijn vriendin christen wordt. Ik begrijp ook niet dat je als moslima achter een christen aan blijft lopen. Hoe kan ik nu het beste omgaan met deze situatie?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

U stelt een moeilijke vraag, maar ook een vraag waar vele ouders mee worstelen. Hetzij dat hun zoon/dochter een relatie aangaat met een moslim(a), met een onchristelijke vriend(in), met iemand die een ander geloof aanhangt of een andere geaardheid heeft, het blijft voor ouders ontzettend moeilijk om te zien hoe je kinderen een andere weg inslaan dan jij zou willen. Vooral als je ze hebt grootgebracht met de Bijbel en je ze tot Jezus hebt willen leiden. Dat doet pijn. Je voelt je als ouders gekwetst. Je hebt voor je gevoel gefaald. Je vraagt je af : wat hebben we verkeerd gedaan? En dat is volledig te begrijpen. Je gunt je kind het Beste! En dat is God Zelf!

Maar wat ik u op het hart wil drukken: je kunt ze hier niet toe dwingen! Sterker nog, het gaat zich tégen u keren. Natuurlijk mag u in liefde(!) zeggen wat het met u doet. Zo af en toe mag u dat best even door laten schemeren, al biddend. Maar zorg bovenal dat de band met uw zoon en schoondochter en evt. kleinkinderen goed blijft. Want als die kapot is, is er helemaal geen opening meer voor een goed gesprek. Dan komt er verbittering, ook bij uw zoon. U mag vurige kolen stapelen (Rom: 12:20 en 21), zodat wellicht de stem van zijn geweten gaat spreken. En zo ook een voorbeeld zijn voor uw schoondochter. Wijs haar niet af. Maar ontvang ze in liefde en probeer zó de liefde van Christus uit te stralen. Dat heeft veel en veel meer impact dan  steeds maar weer de discussie aan te gaan en uw punt proberen te maken.

En dan het belangrijkste van al: Hoe klein denken wij vaak over de beloften die daar liggen voor onze kinderen? Met name de doopbelofte! God heeft Zijn Naam aan hen verbonden. Dat is nogal wat!! Natuurlijk zegt dat niet dat ze daarmee automatisch zalig worden. Zeker niet. Maar u mag wel pleiten op die belofte!

Elke dag weer. Biddend uw kinderen (én evt. kleinkinderen) met de liefde van Christus omarmen. Dan kunt u bang zijn dat uw kleinkinderen ingefluisterd worden door de Islam, zoals u zelf schrijft. Maar denk niet te klein van onze God! Zijn macht gaat de macht van de Islam vele malen te boven!

Sta zo biddend om uw kinderen heen, ZONDER ze te veroordelen. Blijf uw huis voor hen openstellen en laat God Zijn werk doen. Laat het los en probeer ze niet krampachtig een andere kant op te duwen. U bereikt het tegendeel! Leg het in Zijn handen! Hij zal u niet beschamen!

Veel sterkte en wijsheid toegebeden!

Hartelijke groet,
Irma Roobol

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barendrecht
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Functie: Ziekenverzorgende Somatiek & Psychogeriatrie

Tags in dit artikel:

islamrelatie met niet-gelovige
2 reacties
Lecram
Ik zou zeggen: wat een mooie kans om haar met de echte Jezus in aanraking te brengen! En juist oma's en opa's hebben een geweldige kans om hun kleinkinderen mee op te voeden in het geloof.

Eén ding: als je verbitterd en boos bent laat je die kansen liggen, want dan ben je niet in staat die liefde te geven die Jezus gaf.

Wat betreft het niet-praktiserend moslim: ik kan me dat zeker voorstellen, omdat praktiserende moslima's niet mogen trouwen met niet-moslims. Ze is dus waarschijnlijk een cultuurmosilim die erg weinig van de islam weet.
Discussie over de sialm heeft geen zin, wel laten zíen wie Jezus is.
Sammie2016
Mooie reactie Lecram.
Inderdaad laten we mensen niet veroordelen over hun geloof.
God en Christus oordelen!
We weten natuurlijk dat redding alleen door Christus kan komen.
Want de schepper van het universum, Jahweh, heeft Christus Zijn eniggeboren zoon gegeven om de wereld te redden. Niet Mohammed of een ander onvolmaakt mens is gegeven om de mensheid te redden.

Maar ja, wat kan je doen iedereen is vrij om te kiezen wat hij wil ook de mensen die je dierbaar zijn zoals je kinderen.
En ja het doet heel erg pijn. Ook ik ben een ouder waarvan 1 van de 2 dochters niet als christen wil leven, het snijdt door je ziel kan ik je zeggen.
Maar ik wandel wel met God in het gezelschap van Christus. Ik heb juist een goede band met beide dochters, ook die niet-christen en haar man en dochter.
Ja ik ben een happy opa!

Je moet juist de liefde van de Christus in je hebben en uitstralen.
Weet je nog wat het grootste gebod is:.....
(Mattheüs 22:36-40) .... 36 Meester, wat is het grote gebod in de wet?
37 Jezus zei tegen hem: U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.
38 Dit is het eerste en het grote gebod.
39 En het tweede, hieraan gelijk, is: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Aan deze twee geboden hangt heel de Wet, en de Profeten.

Deze goddelijke liefde is onoverwinnelijk en deze liefde verbindt, stoot niet af.

Heb je zoon en zijn vriendin en eventuele kleinkinderen innig lief, de mooie resultaten kunnen niet uitblijven.