Anderen wijzen op Gods Woord

Ds. A. Kot / 4 reacties

Vraag

Mag ik, als persoon die zelf zoekend is naar het ware, goede en zuivere (wat nog best meer verdiept kan en mag worden), anderen wijzen op God en Zijn Woord? Is het eerlijk dat ik zo 'vroom' praat en dingen breng, terwijl ik zelf eigenlijk huichel? Kan en mag ik mensen wijzen op zinnen uit de Bijbel of christelijke boeken, etc.? Zal mijn oordeel dan niet zwaarder zijn, omdat ik zelf misschien wel veel mensen aan (voor mij dus bekende) bijbelteksten geholpen heb en dus eigenlijk veel dingen weet?

Antwoord

Beste vragenstel(l/st)er,

Het is goed als je anderen kunt dienen met wat je zelf weet en geleerd hebt van de Bijbel. Maar huichelen is nooit goed. En onbekeerd en ongelovig zijn ook niet. Niemand heeft van de Heere het recht gekregen om onbekeerd te zijn. En daarom: strijd om in te gaan door de enge poort. Ik hoop dat je leren mag dat er in jou geen enkel goed woont. Dat je buiten de genade staat van nature. Dat je geen enkel recht hebt om een kind van God te mogen worden. Maar waardig bent om voor eeuwig onder te gaan in de golven van de toorn van God. Maar dat je met al die nood en dood de toevlucht leert nemen tot Christus Die het gezegd heeft: Die tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen. Om nu door het geloof alleen te leven vanuit Zijn verdienste. Niets hebbend in jezelf maar alles bezittend in Hem.

Dus doorleven zoals je nu doet mag niet. Zwijgen mag ook niet. Wat dan? Wel, door de knieën, op de knieën, en niet rusten voordat je delen mag in het Borgwerk van Christus, door het geloof. Ik kan je niet bemoedigen in een weg buiten Christus. Juist als je al deze dingen weet. De weg geweten maar niet bewandeld te hebben zal ons een zwaarder oordeel brengen. Maar wie Hem ned’rig valt te voet zal van Hem Zijn wegen leren. Dat gun ik je van harte.

Je ds. A. Kot

4 reacties
kneusi
helemaal eens met ds. Vragensteller,als je iets van Zijn Liefde mag ervaren,dan kan je je medemens niet verloren laten gaan.!De Liefde is mededeelzaam!Als je iemand tegenkomt, zomaar onverwachts b.v. en er komt een gesprek,of vraag.. laat dan nooit iemand zomaar gaan,maar vertel dat hij of zij ,net als jij en ik, wedergeboren moeten worden.Niet redeneren, gewoon doen wat je hand/zoekende hart, vindt om te doen. Al deel je maar een evangelie of Bijbeltje uit.Daar staat alles in tot zaligheid.Liefde zoekt zichzelf niet! Jij, Ik en onze naaste,hebben allemaal hetzelfde nodig! Wie Hem nederig valt te voet.....
1a2b3c
.....anderen wijzen op God en Zijn Woord? Is het eerlijk dat ik zo 'vroom' praat en dingen breng, terwijl ik zelf eigenlijk huichel?

Je huichelt pas als je net doet alsof je Zijn kind bent terwijl dat niet zo is.
Als je anderen van God en Zijn Woord vertelt kun je er ook bij zeggen dat je Hem Zelf (nog) niet kent.
Doe wat de ds. zegt en ga tot Hem die ieder die tot Hem komt geenszins zal uitwerpen, dan zullen je woorden ook veel meer indruk maken.
Mensen hebben zo door wanneer je over iets, of uit iets praat.
Samanthi
Goed praten van God is nooit verkeerd.
43843
Evangeliseren is als een bedelaar de plaats aanwijzen waar de ander brood kan krijgen!