Bang om kinderen te krijgen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

We hopen binnen een jaar te gaan trouwen. Nu ben ik alleen bang om kinderen te krijgen. Het lijkt me eng voor mezelf, maar ook -wat ik in de directe omgeving meegemaakt heb- voor het kindje. Bij de geboorte sterven niet veel kindertjes meer, maar ook tegen de opvoeding zie ik erg op. Weet u een oplossing?

Antwoord

Ik denk dat je nu veel te veel de hele toekomst nu al op je bordje neemt. Durf ook een beetje bij de dag te leven, dat wil zeggen dat je nu nog verkering hebt en je voorbereidt op het huwelijk. Als dat achter de rug is, dan zul je zien dat je als vanzelf toegroeit en verlangt naar het moederschap. En ook dat is en blijft onzeker. Niemand krijgt van te voren de garantie dat er gezonde kinderen zonder opvoedingproblemen geboren zullen worden. Ook deze zorg mag je in het gebed voor Gods aangezicht brengen. Je mag bidden om gezonde kinderen, maar vraag ook dat wanneer de weg anders mocht zijn, dat Hij je daarin dan ook wil bijstaan. Dat geeft rust en vertrouwen.

Alie Hoek-Van Kooten