Hij zet niet de eerste stap

C. M. Chr. Rots - de Weger / 7 reacties

Vraag

Een jongen die ik al heel lang ken, vindt mij leuk. Hij laat dat al heel lang merken. Ik ben ook verliefd op hem, maar hij zet niet echt een eerste stap om het te zeggen of te vragen om wat samen te doen. Ik probeer het wel te laten merken, maar probeer me niet te erg aan zijn voeten te werpen. Zou hij nog niet doorhebben dat ik hem leuk vind, of zou hij zelf nog niet weten wat hij wil? Nu is er nog een jongen die ik ook een tijd geleden heb ontmoet. Hij wil graag afspreken en stuurt regelmatig smsjes. Ik weet niet wat ik moet doen, want ik wil eigenlijk verder met die andere jongen. Die jongen vertrouw ik namelijk veel meer dan die andere en ik voel ook meer voor hem. Ik heb er zoveel voor gebeden, maar ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik wil niet zo lang wachten, want hij wil ook anderen toelaten. Ik zou graag een vriend willen. Ik hoop dat iemand me kan zeggen wat ik het beste kan doen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat een lastige situatie: twee jongens die om je heen draaien, waarvan jij nou net met die ene graag iets zou willen afspreken die niet lijkt te durven, terwijl die andere de aandacht vraagt die jíj eigenlijk niet wilt. Dan zijn er mijns inziens twee mogelijkheden, of eigenlijk maar één, want jij wilt of durft of vindt het niet gepast om zelf wat meer initiatief te nemen. Afwachten dus, geduld hebben. Én nuchter zijn: want, wordt deze aardige jongen verliefd op een ander meisje, dan gaat hij aan jouw neus voorbij. Verliefd zijn is soms erg lastig, want er gaan allerlei gedachten en gevoelens door je heen, toch is nuchterheid daarin niet verkeerd.

Vraag jezelf af wat jij verwácht van hem, wat je verwacht van jezelf. En maak op basis daarvan verantwoorde keuzes: dit doe ik wel en dat doe ik niet. Ik heb geen idee hoe jong je bent, maar je hebt vast en zeker nog een heel leven voor je, met heel veel mogelijkheden. Loop daarbij niet te hard van stapel, dat is nergens voor nodig. Goed nadenken, rustig wachten. Bidden. Komt tijd, komt raad, maar ik weet niet of je dit wel als antwoord wilt horen...

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
7 reacties
pannenkoek
Het is bijna Valentijn,

Kun je niet een brief schrijven waarin je aangeeft wat je voor hem voelt?
Gerteke
He's just not that into you.
43843
Jij kent hem al heel lang, hij laat ook al heel lang merken dat hij je mag.
Jij wilt dat graag voeden, hij is voor jou eigenlijk de enige.
Je hebt er ook al heel veel voor gebeden!
Een probleem; Hij wil ook anderen toelaten.
En nu weet je niet wat je moet doen.
In ieder geval blijven bidden, je hebt het in Gods hand gegeven, verwacht het dan ook van Hem. Loop Hem nu niet voor de voeten. Je zegt dat je niet lang meer wil wachten, maar Gods tijd is toch de beste tijd.
Laat het nu ook aan Hem over!
Je zou ook biddend de raad van Pannenkoek kunnen opvolgen.
Uw wil geschiede.
Inge
Mijn vraag waarom moet hij de eerste stap zetten? Je kan toch duidelijk zijn naar hem toe? En als je het moeilijk vind kun je net wat pannenkoek zegd een brief schrijven.
En je mag alles in Gods hand neerleggen ook hier mee zal Hij je mee helpen!!
Succes!
Alphonsus
In zo'n situatie zou ik het als man, wanneer de situatie ook daadwerkelijk zo ligt als dat je hem beschrijft, het juist op prijs stellen dat je op een verantwoorde wijze aan hem laat weten dat je wel verder met hem wilt.
We leven niet meer in tijden dat de vrouw als muurbloempje maar zit af te wachten totdat ze mogelijk wel eens (door een verkeerde?) geplukt zou kunnen worden.
een zekere mate van eigen initiatief, onder de biddende zegening van God, kan snel duidelijkheid verschaffen. Is het JA, dan prijs je GOD , is het NEE dan prijs je God ook omdat de ware zich nog elders bevindt en deze "ridder ter paard" zich dan wel zal aandienen. Op welke wijze dan ook.
nuchterik
Je kunt (zeg ik als man) inderdaad best zelf een eerste stap zetten, eventueel via iemand die jou en die jongen kent (die zou eens een opmerking kunnen laten "vallen"). Ga in deze situatie NOOIT in zee met die andere jongen. Je moet geen verkering zoeken met iemand die je als tweede keus beschouwt, dan is er geen enkele basis voor de toekomst.
Die van Valentijn is ook geen slechte hint, lijkt me, je kunt zelf beslissen hoe concreet je bent.
Race406
De vrouw mag ook best de 1e stap zetten!
En ga nooit een relatie aan om maar een relatie te hebben!
Als die jongen die jij zo leuk vindt nu niet wat wordt, dan komt jouw tijd echt nog wel! Waarom wil je perse een vriend? Dat verlangen is goed, maar stort je dan volledig op DIE jongen die jij leuk vindt!
En als die andere jongen al aangeeft dat hij ook andere meisjes een kans geeft, dan is hij niet echt gek op jou, maar wil hij waarschijnlijk ook koste wat het kost een vriendin.....