Ik houd van je

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik zei pas tegen mijn vriend: Ik houd van je. Even later krijg ik hier heel erg veel last van en denk ik: houd ik wel echt van je op de manier zoals het moet? Doe ik het wel goed? Schiet ik niet tekort naar je? Hoe kom ik van deze vreselijk vermoeiende kramp af?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat betekent voor jou “houden van?" Wat is voor jou “de manier zoals het moet?” Liefde is een groeiproces, en daarin mag je best wel eens twijfelen. Niemand is volmaakt, jij niet, ook jouw vriend niet. Een vermoeiende kramp vind ik wel erg ver gaan... Als dáár echt sprake van is, mag je je wel serieus afvragen of je de goede woorden hebt gesproken!

Sterkte ermee,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
1 reactie
flwr
Hoi, ook ik heb hier een periode veel last van gehad.
Hoe lang heb je al verkering? Als je al lang verkering hebt, dan is de verliefdheid waarschijnlijk overgegaan in liefde.
Weetje, houden van, is eigenlijk op de achtergrond aanwezig. Dit voel je niet altijd en hoef je ook niet altijd te voelen.
Maar, vraag je wel af of je het leuk vindt bij hem, gezellig hebt.
Je kunt niet ieder moment heel zeker weten dat je van hem houdt. Het zou heel goed kunnen dat je een echte twijfelaar bent. Probeer meer te bedenken of je nog zin hebt om naar hem toe te gaan en dat soort dingen.
Maak het jezelf niet te moeilijk, want dan kom je vanzelf in die 'kramp'.
Veel sterkte, ik weet hoe rot het is...
Geef niet te snel de hoop op en praat er open met je vriend over.