Ex kijkt pornofilms

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn verkering is korte tijd geleden uitgegaan, omdat het niet lekker liep en er waren teveel problemen. Nu blijkt dat mijn ex naar pornofilms kijkt nu het uit is, maar hij heeft ook voor de verkering hier naar gekeken en misschien ook tijdens de verkering, maar dat laatste weet ik niet zeker. Hoe moet ik hier mee omgaan? We hebben nog wel een beetje contact, maar hij wilt hier absoluut niet over praten en hij wil ook niet naar een seksuoloog toen ik hem dat aanraadde. Hij wil in principe wel stoppen met die films, maar het lukt hem niet. Hij probeerde ook weleens eerder te stoppen en toen lukte het ook al niet. Wat moet ik hier mee doen of moet ik het helemaal loslaten? Mogelijk krijgen we weer verkering in de toekomst, maar is dat wel verstandig als hij nu al naar zulke films kijkt? Maar hij weet immers zelf wel dat het verkeerd is en hij heeft het er moeilijk mee, dat maakt dat ik wat milder er tegenover sta. Mag ik nog wel verkering met hem krijgen/nemen nu ik dit weet of is dat niet verstandig aangezien dit wel tussen ons in kan staan? Hoe moet ik hiermee omgaan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je begint je brief met de mededeling dat je verkering is uitgegaan omdat het niet lekker liep en er teveel problemen waren. Er is dus afstand gekomen tussen jullie, zelfs een loslaten. Wat verwacht je dan nu nog van hem? Problemen lossen zich meestal niet vanzelf op, en zeker een vorm van verslaving niet. Als deze jongen weet dat hij fout zit met het bekijken van pornofilms, maar dat niet wil stoppen heeft híj een probleem. Doordat de verkering uit is, is dit niet meer jóúw zorg! Je hebt hem aangeraden om hulp te zoeken. Meer kun je praktisch gezien  niet doen. Je kunt voor hem bidden, dat natuurlijk  wel. Hoe komt het, dat je denkt aan weer verkering met hem? Is ‘uit’ niet ‘uit’?

Kómt er opnieuw de mogelijkheid van verkering, begin dan in ieder geval met alle problemen uit te praten en van hem te eisen dat hij hulp zoekt, zodat het porno kijken niet opnieuw een breekpunt kan gaan worden! Sterkte ermee,

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging