Onbekeerd belijdenis des geloofs

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ik ben dooplid van de Ger. Gem. Hoe kun je nu belijdenis des geloofs doen wanneer je niet bekeerd bent? Dan belooft je iets aan de Heere waarvan je weet dat je het niet kan.

Antwoord

Ik zou willen zeggen dat God je geven kan en wil wat jij nodig hebt om belijdenis te doen. Dat zal zeker een worsteling zijn. Maar alleen een koude constatering is niet goed. Je moet de weg bewandelen om met heel je hart belijdenis te kunnen doen.

Als bijlage stuur ik een lezing mee, die ik afgelopen zaterdag voor de Jeugd in Kampen heb gehouden over dit onderwerp. Deze lezing is alleen voor jou bedoeld en mag je niet doorsturen aan anderen of op het internet zetten. Het is nog maar een ruwe voorlopige schets, maar ik denk dat het voor jou een stuk duidelijkheid geeft. Hartelijke groet en veel sterkte in het huiswerk, dat je via deze lezing meekrijgt.

De lezing is op te vragen bij vragen@refoweb.nl

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

belijdenis