Homo's en mannelijk hormoon

Tot Heil des Volks / Geen reacties

Vraag

Over het ontstaan van deze gevoelens heb ik nog wel een vraag. Niet iedere jongen/man heeft toch evenveel mannelijk hormoon (testosteron) in zich? Degenen die daar wat minder van hebben, hebben toch wel meer kans om homoseksuele gevoelens te ontwikkelen? Of staat of valt de ontwikkeling van seksuele gevoelens dan nog van omgevingsfactoren?

Antwoord

Ik denk dat het ontstaan van homoseksuele gevoelens bestaat uit een complex van factoren. Hierin lijken omgevingsfactoren een belangrijke rol te spelen. Maar daarnaast zullen andere factoren waarschijnlijk ook een rol spelen. En de ‘hormoonhuishouding’ van een persoon is dan wellicht/misschien ook zo’n factor.

Lees meer artikelen over:

aangeborengeaardheid