Ik ben ruim vier maanden geleden door een meisje afgewezen, wat ik een half jaar...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben ruim vier maanden geleden door een meisje afgewezen, wat ik een half jaar geleden al een beetje aan zag komen. Het liefdesverdriet is nog altijd niet over. Is dat normaal?

Antwoord

Beste verdrietige,

Ondanks het feit dat je al aan zag komen dat het meisje je zou afwijzen, heb je er meer verdriet van dan je had gedacht. Dat is niet zo gek, hoor. Je noemt het zelf “afwijzen”: dat is géén prettig gevoel.

Je schrijft niets over jezelf, over haar of over jullie samen zodat ik niet kan beoordelen hoe díép je verdriet is. Maar ik geloof graag dat het niet één, twee, drie over is. Gun jezelf gewoon wat tijd, zou ik zeggen.

Denk terwijl eens na over het woord “afwijzen”: wat betekent dat voor jou? Heeft dat wóórd met je verdriet te maken, en op welke manier dan?

Sterkte, hoor!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid