(...) Mijn vriendin wil pas over twee jaar trouwen. Hoe moet ik hiermee om gaan?...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Beste mevrouw Hoek-van Kooten. Mijn vriendin en ik hebben al een tijd verkering. Graag zou ik binnen een jaar willen trouwen, dit omdat ik graag wil trouwen. Maar ook om allerlei praktische redenen en omdat het steeds moeilijker wordt om geen seks te hebben voor het huwelijk. Mijn vriendin wil pas over twee jaar trouwen. Hoe moet ik hiermee om gaan? We zijn er al eens met elkaar over in gesprek geweest, maar het blijft een heel moeilijk en gevoelig punt.

Antwoord

Inderdaad vervelend als je wat dat betreft niet samen tot een overeenstemming kunt komen. Je schrijft niets over de argumenten van je vriendin om nog te willen wachten, terwijl die toch wel belangrijk zullen zijn. Als je er echt samen niet uitkomt, lijkt mij het beste om dan maar het gemiddelde te nemen en dan over anderhalf jaar te gaan trouwen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

huwelijk