Ik wil graag trouwen, maar mijn vriend niet

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik wil graag trouwen, maar mijn vriend niet. Hoe moet ik hiermee omgaan?

Antwoord

Ja, dat is vervelend als je wel het plan hebt samen te gaan trouwen, maar de een veel eerder/later wil trouwen dan de ander. Je noemt ook als belangrijke reden om te trouwen om uit het ouderlijk huis weg te komen omdat er altijd ruzies zijn. Dat is wel begrijpelijk, maar toch niet goed. Je trouwt omdat je er samen al dan niet aan toe bent.

Ik zou er dus even niet over praten. Jij denkt nu na over het feit dat je vriend nog niet wil trouwen en je vriend denkt vast na over het feit dat jij al vrij gauw wel wil trouwen. Misschien dat jullie dan als vanzelf naar elkaar toe kunnen komen wat dit betreft en het zou mij niet verbazen dat jullie een compromis kunnen sluiten door dan over anderhalf jaar te trouwen, dan doe je allebei een beetje water bij de wijn.

Helaas schrijf je er niet je leeftijd bij. Jongere stellen wachten in het algemeen langer om te gaan trouwen dan wat oudere stellen.

Alie Hoek-van Kooten