Ik wil graag reageren op de vraag en het antwoord van ds. Schreuders. (...)

Ds. J.L. Schreuders / Geen reacties

Vraag

Ik wil graag reageren op de vraag en het antwoord van ds. Schreuders. In Openbaring 12 vers 4 staat wel een aanwijzing dat het derde deel der engelen duivelen zijn geworden.

Antwoord

Als antwoord (nader onderbouwd) op de reactie op mijn vorige antwoord het volgende. Over de uitleg van Openbaring 12:3 is veel te doen. Even ervan uitgaande dat deze tekst inderdaad spreekt over de val der engelen o.l.v. Satan, zegt de tekst toch niet meer dan dat een deel der engelen is meegesleurd en niet het merendeel. Getallen zijn in de Openbaring steeds symbolisch. Dat is ook stellig hier het geval. Het is onmogelijk daar consequenties over absolute aantallen aan te verbinden.

Met dank voor je reactie,
Ds. J. L. Schreuders