Computerspellen Myst Riven en Exile

J. Bayense / Geen reacties

Vraag

Ik weet niet of ik met mijn vraag op de goede plaats ben, maar ik wil graag weten of de computerspellen Myst Riven en Exile verantwoord zijn om te spelen voor christenen. Ik ken de spellen niet, ze lijken me leuk maar ik wil graag weten of er geen gevaar in zit.

Antwoord

Het zal je niet verbazen dat ik de spellen ook niet ken. Ik kan dus alleen een paar algemene opmerkingen maken. Al ons doen en laten moeten we toetsen aan de Bijbel. Op grond daarvan zullen we spellen waar geweld in voorkomt moeten afwijzen. Hetzelfde geldt voor spellen met monsters, buitenaardse wezens e.d. Wanneer een spel een verslaving dreigt te worden is het geen ontspanning meer, maar geeft het gebondenheid. Die gebondenheid brengt je niet dichter bij God, maar vormt een barrière. Informatie over de spellen die jij noemt kun je vinden op myst.pagina.nl. Ik lees daar o.a. over "gaan naar een andere wereld". Dit maakt me wat huiverig. Maar lees en oordeel zelf. "Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods" (1 Korinthe 10:31).

Lees meer artikelen over:

games