Ons kerkverband is subliem

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ik vind het  jammer dat in de beantwoording van vragen de toon van mensen uit de Ger. Gem. steeds is: Pas op, ons kerkverband is (alleen) subliem. Dit wordt door verschillende mensen om mij heen ook opgemerkt. Ik raad ze aan om eens wat breder te kijken. Een vorige vragensteller gaf aan dat de beleving van het geloof binnen de Ger. Gem. in Ned. en de Oud Ger. Gem. heel vaak veel intensiever is. Ik zie ook steeds meer in ons kerkverband (Ger. Gem.) een afglijden van de oude waarheden. Alles wordt beredeneerd en gerelativeerd, gevolg is dat wat vroeger zonde was, nu gewoon moet kunnen en het gebeurt ook... Helaas is dit in veel Ger. Gem.-gemeenten waar. Hoe kunnen we afglijden verder tegen gaan?

Antwoord

Hoe we afglijden verder tegen kunnen gaan? Door niet te zeuren en God te bidden om persoonlijke, waarachtige bekering!

Met hartelijke groet,
Ds. J. Driessen