Niet van elkaar af kunnen blijven

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij hebben al twee jaar gemeenschap met elkaar. Nu wil ik het niet meer doen omdat ik weet dat het niet mag. Maar omdat wij het al zolang doen met elkaar is het zo moeilijk om van elkaar af te blijven. Wat doe je eraan? Ik ben 18 jaar dus eigenlijk te jong om al te trouwen, maar wij kunnen, om het zomaar te zeggen, niet van elkaar afblijven. Onze relatie is wel goed. Hopelijk kunt u hier op antwoorden.

Antwoord

Inderdaad is het zo dat wanneer je eenmaal gemeenschap hebt gehad, het nog weer veel moeilijker is om het dan niet meer te doen. Je bent al zo vertrouwd met elkaars lichaam en het is dan ook al zo gewoon geworden om samen gemeenschap te hebben, dat het echt heel moeilijk is om dit te veranderen.

Je vraagt: "Wat doe je eraan?" Daar zijn geen pilletjes of wat dan ook voor. Dat kun je alleen voor elkaar krijgen als je heel veel discipline aan de dag legt. Bovendien moet je er allebei van binnenuit ook helemaal achter willen staan en er voor willen gaan.

Jij schrijft namelijk dat jij het niet meer wilt, maar hoe staat je vriend er tegenover? Want alleen lukt het bijna niet. Je kunt er ook in praktische zin voor zorgen, door bijvoorbeeld niet teveel samen alleen te zijn omdat het dan weer zo heel makkelijk kan gebeuren.

Vraag de Heere God om kracht om het vol te houden. Ik wens je er echt veel sterkte bij toe.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk