Vriend gelijk al heel vrij is met mijn lichaam

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds een paar weken heb ik verkering met een man van 26. Ikzelf ben  20. Ik heb al eens eerder een relatie gehad, hij nog nooit. Wat mij een beetje zorgen baart, is dat hij gelijk al heel vrij is met mijn lichaam. Ik had bijna meteen al door dat hij een een 'heftig' type is, maar ik vind het nu al te heftig worden. We hebben nog amper verkering. Ik vind dat hij niet echt te ver, maar wel veel te vlug gaat.

Aan de ene kant begrijp ik dat wel: hij is erg lang vrijgezel geweest. Maar aan de andere kant is er ook nog zoiets als het verstand. Ik ben echt heel gek op hem en hij ook op mij. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Ik vind het erg moeilijk om erover te praten (het zal wel moeten denk ik ) want ik ken hem nog niet zo heel erg goed, plus dat hij geen prater is. Hij is wel kerkelijk, net als ik.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Onthoud één belangrijke regel en dat is dat diegene die het minst ver wil gaan, het echt voor het zeggen heeft. Het is heel vervelend als je voor de ander verder gaat dan dat je zelf zou willen. Daar houd je een heel vervelend gevoel aan over. Bovendien gaat het je op een gegeven moment allemaal zelfs tegen staan en dat komt je relatie niet ten goede.

Het feit dat hij lang vrijgezel is geweest, mag geen excuus zijn. Kom nou toch! Je zult er dus toch echt met hem over moeten praten. Dat is trouwens in heel veel relaties een groot probleem: op seksueel gebied wordt er wel van alles gedaan, maar er wordt nooit samen over gesproken en vroeg of laat gaat dat echt wringen. Je moet er dus over praten, doe dat niet op het moment dat je midden in een vrijage zit, maar op een ander rustig moment. Je kunt toch tegen je vriend zeggen dat je nu samen een tijdje verkering hebt en dat je graag eens wilt weten hoe hij het vindt gaan. Op die manier kun jij dan ook je mening geven.

Ali Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk