Geloofsleven niet combineren met verkering

Ds. W. Arkeraats / Geen reacties

Vraag

Ik kan m’n geloofsleven niet combineren met verkering! Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Tja, daar zat ik met je vraag voor me. Heel graag wil ik er op antwoorden. Maar: ik zou toch wat méér willen weten. Natuurlijk kan ik zeggen: verkering en geloof sluiten elkaar niet uit. Daarmee is je vraag dan beantwoord. Maar ik denk: je vraag kan een bepaalde achtergrond hebben. En dan zou ik je met zo’n “kort door de bocht-antwoord” wellicht geen recht doen. Ik kan me wel bepaalde situaties indenken, waarin je de combinatie “verkering en geloof” moeilijk vindt, bijvoorbeeld als je iemand leerde kennen, die geen binding heeft met de dienst van de Heere. Maar er zijn ook andere redenen te bedenken.

Als je je vraag wat nader kunt toelichten, wil ik graag opnieuw proberen een antwoord te geven.

Een hartelijke groet,
Ds W. Arkeraats