Hoe moet ik bidden en tot Wie?

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Hoe moet ik bidden en tot Wie? Deze vraag stel ik, omdat ik moeite heb met de drie Personen in het Goddelijk Wezen, Vader, Zoon en Heilige Geest.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Waarom heb je het moeilijk met de drie Personen in het Goddelijk Wezen? Het is inderdaad moeilijk als je het verstandig tracht op te lossen of te beredeneren. Dat is onmogelijk. Wij belijden door het geloof dat er een Drie-enig God is, Vader, Zoon en Heilige Geest. Wij bidden tot God, door Jezus Christus onze Heere, gewerkt door de Heilige Geest. Geloofskennis van de Drie-enige God is nodig tot zaligheid. De Vader wordt gekend als een verzoend Rechter. De Zoon wordt gekend als de Verlosser, Die de voldoening teweeggebracht heeft. De Heilige Geest wordt gekend als de Toepasser van al de weldaden door Christus verworven. Wie de Zoon niet eert, eert de Vader niet en niemand kan zeggen: Jezus den Heere te zijn, dán door de Heilige Geest.

Hoe moet ik bidden en tot Wie? Heel eenvoudig: buig je knieën voor de Heere en smeekt om Hem te mogen leren kennen, Wie Hij wil zijn voor een verloren zondaar in Zijn Zoon, de Heere Jezus Christus. Heere, leer mij U kennen en de kracht Uwer opstanding.

Met hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

Ds. J.D. Heikamp

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Staphorst
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    website: http://dsheikamp.refoweb.nl

Tags in dit artikel:

bidden