Simson met hoofdletters

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Waarom staat Simson alleen in Richteren 16:1 met hoofdletters en nergens anders?

Antwoord

Beste vrager,

Als je meerdere Bijbels met elkaar vergelijkt, kom je tot de conclusie dat alleen de GBS-versie dit verschijnsel kent. Als je dan vervolgens deze Bijbel doorbladert, ontdek je dat in die Bijbel elk eerste woord van een hoofdstuk met hoofdletters geschreven staat. Dat is alles!

Overigens zijn hoofdletters altijd ingevoegd door vertalers of de drukkers. Dit komt niet uit de grondtekst.

Met vriendelijke groet,
M. van Heijningen

Lees meer artikelen over:

GBShoofdletterSimson