Nooit een zaadlozing

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Mijn verloofde en ik hopen komend jaar te trouwen. Nu is het zo dat mijn toekomstige man eigenlijk nooit een zaadlozing krijgt. Hij voelt dan wel een orgasme, maar er komt geen sperma. Wij hebben een kinderwens. Wat zou een oorzaak kunnen zijn? En wat kunnen wij het beste doen? Mijn vriend vindt het erg lastig om hiermee naar een dokter of ziekenhuis te gaan.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Dat is een vervelend probleem. Heeft hij dit altijd gehad? Is het zo dat er bij het urineren na een orgasme ejaculaat meekomt? Dat zijn vragen die ik als huisarts jou zou stellen. Het kan zijn dat hij last heeft van retrograde ejaculatie. Dat betekent dat de zaadlozing de verkeerde kant opgaat, namelijk naar de blaas.

Ik adviseer toch naar de huisarts te gaan met deze klachten.

Vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

Lees meer artikelen over:

zaadlozing