Gebeurtenissen na geboorte Heere Jezus

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

We hadden het vanavond tijdens het avondeten over de eerste paar jaar van Jezus’ leven. We komen niet goed uit de volgorde. Jezus is geboren in Betlehem, ik denk dat de herders binnen 40 dagen bij Jezus zijn geweest. Dit omdat Jezus samen met Jozef en Maria naar Jeruzalem gingen. Dat is wat ik in Lukas kan vinden over het baby-zijn van Jezus, want daarna is Hij al twaalf jaar.

In Mattheüs vind ik wat over de wijzen. De wijzen zijn vanaf het oosten naar Jeruzalem gegaan omdat ze dachten dat ze daar de Koning konden vinden. Maar toen vertelden Schriftgeleerden ze dat Hij in Betlehem geboren was. Maar na hoeveel tijd is dat geweest dat de wijzen Jezus bezochten en waar was dat? Was dat inderdaad in Betlehem? En waar waren ze toen ze naar Egypte moesten. Beetje een complex verhaal misschien... Maar kunt u alstublieft voor mij op een rijtje zetten wanneer wat gebeurde en waar dat was?

Antwoord

Je kunt dit vinden in het artikel 'Jozef en Maria naar Egypte of Jeruzalem'.