Auw

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik heb een wat lastige vraag, toch wil ik deze stellen. Met masturberen heb ik af en toe een steeds groter wordend sneetje in mijn penis, wat erg pijn doet. Hoe kan zo'n sneetje er komen? En kan ik dat ook voorkomen, door bijvoorbeeld minder te masturberen of minder lang? (Ik ben overigens niet verslaafd aan masturberen, maar ik doe het elke twee dagen wel een keer.)

Antwoord

Beste vragensteller,

Via de digitale weg is zo'n soort vraag wat lastiger te beantwoorden dan in de spreekkamer. Toch zal ik een poging wagen.
Frequent masturberen kan zeker beschadiging geven aan de voorhuid (meestal bij het frenulum). Dit herstelt pas als het voldoende tijd krijgt om te helen.

Ik heb ook nog een wedervraag. Je zet tussen haakjes dat je niet verslaafd bent aan masturberen. Maar weet je voor jezelf zeker dat je hier op de goede manier mee omgaat? Op Refoweb zijn verschillende vragen en antwoorden die over masturberen gaan. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

peniszelfbevrediging