Jammer

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wordt in de HHK wel het ware evangelie verkondigd? In veel Hersteld Hervormde gemeenten hoor ik zo weinig van de drie stukken. Leren ze op de school wel deze drie stukken (ellende, verlossing en dankbaarheid)? Ik vind het jammer dat ik zo weinig van de ellende hoor, want het begint toch in de diepte?

Antwoord

Wij hebben geen redenen om aan te nemen dat het ware evangelie (wie bepaalt dat?) binnen de HHK niet (meer) verkondigd wordt. Blijkbaar ben je ervaringsdeskundige en beluister je veel preken van voorgangers uit de HHK, zo te lezen. Je hebt het immers over veel HHK-gemeenten... We zijn dan ook erg benieuwd over welke gemeenten je het hebt. Je mag ons de betreffende lijst met namen (en waar mogelijk preken) sturen (vragen@refoweb.nl) en dan zullen we ze eens kritisch tegen het licht houden. Als je op zoek bent naar (de) ellende, dan adviseren we je zondag 2 van de HC te lezen. Let dan vooral ook op het woordje “ik” in de laatste regel van deze zondag.

Verder kennen we geen HHK-scholen, wel reformatorische scholen waar Hersteld Hervormde leerlingen onderwijs volgen. De meerderheid van de schoolbesturen bestaat over het algemeen uit vertegenwoordigers van de andere afgescheiden kerken. Je zou bij hen eens kunnen informeren hoe het staat met de drie stukken in het reformatorische onderwijs.

Redactie Vragenrubriek