Samenstelling liturgiebord

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik heb een misschien wel heel rare vraag; elke dienst vraag ik mij af hoeveel cijfers er in een bak voor de Psalmborden zitten, soms hebben we wel 9 keer de 1 op één bord! Elke dienst tel ik ze en probeer ik het te berekenen, maar misschien dat een deskundige zo een antwoord kan geven.

Antwoord

De klassieke liturgieborden hanteren standaardaantallen voor cijfers en letters. Zo zijn de O en de Z de meestgebruikte letters (7 stuks). Bij de cijfers is dat de 1 (20 stuks). Van de overige cijfers zijn er ieder 10 stuks. Zie verder hieronder.

Henk Donkersteeg,
Van Manen Interieurs, Kootwijkerbroek

Aantal letters en cijfers voor 1 liturgiebord.

A - 5 stuks

B - 3 stuks

C - 2 stuks

D - 2 stuks

E - 6 stuks

F - 4 stuks

G -5 stuks

H -3 stuks

I - 4 stuks

J - 2 stuks

K - 2 stuks

L - 5 stuks

M - 4 stuks

N - 4 stuks

O - 7 stuks

P - 5 stuks

R - 3 stuks

S - 5 stuks

T - 3 stuks

U -2 stuks

V - 2 stuks

X - 1 stuks

Z - 7 stuks

Ps - 6 stuks

v - 3 stuks

d - 1 stuks

e - 1 stuks

1 - 20 stuks

2 - 15 stuks

3 - 10 stuks

4 - 10 stuks

5 - 10 stuks

6 - 10 stuks

7 - 10 stuks

8 - 10 stuks

9 - 10 stuks

0 - 10 stuks

: - 10 stuks

- - 10 stuks

. - 10 stuks

Tags in dit artikel:

liturgie
4 reacties
hans0166
het ligt er maar net aan wat voor liturgiebord er gebruikt wordt. Het antwoord hierboven spitst zich toe op het eigen verkochte bord vermoed ik. Een algemeen antwoord is niet zo gemakkelijk :)

wij hebben bijv. 3 borden met maar 4 regels, de aantallen zijn dus heel anders.
En bij ons zijn er geen letters nodig omdat de tekst "psalm" op het bord zelf geschilderd is.
sydneylover
Ik voel de commerciële kans voor een digitaal liturgiebord.. mocht de dominee tijdens de dienst de liturgie nog wat willen aanpassen (of een fout herstellen) dan kan dat gelijk geregeld worden!
Unionist
Lang leve de beamer in de kerk!
Gerard314
Ik mis de "Gez" en de "Opw" in het lijstje :-)