Predikant met homoseksuele geaardheid

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Is het mogelijk om als jongen met een homoseksuele geaardheid, predikant te worden binnen een (behoudende) kerk? Uiteraard wil ik geen relatie aangaan met een man, maar ik wil ook niet trouwen met een vrouw. Ik ben nu (nog) lid van de Gereformeerde Gemeente. Moet ik dan lid worden van een andere kerk? De vraag gaat niet over 'roeping', maar over 'geaardheid' (of hoe je het ook wilt noemen).

Antwoord

Dag vraagsteller,

Mag ik jou ook iets vragen? Dat je anders geaard bent, is dat een worsteling voor je? Ben je ermee bij God terecht gekomen? Dat moet vraag één zijn. Bij Hem vandaan is er voor jouw nood een oplossing, een weg terug. Bekeer je tot Mij, zegt de Heere. Breek met de zonden, belijdt ze voor Mij, strijdt tegen zondige gevoelens en wees verlegen om genade om heilig voor Mij te leven. Dit is de blijde boodschap!  Dat is het evangelie!

Dan is er voor jou ook een mogelijkheid om predikant te worden binnen een behoudende gemeente. Heel belangrijk daarbij is of God hiervan af weet. Wil Hij dat jij Zijn knecht wordt? Anders gezegd: Ben je door Hem geroepen en gezonden? Van harte Hem en Zijn genade in Jezus Christus bevolen.

Ds. D. W. Tuinier

Lees meer artikelen over:

geaardheidroeping