Jezus zelf aannemen

Redactie Refoweb / 8 reacties

Vraag

Liefst aan dominee van Ger. Gem. Ligt het nu aan mij of gaat er toch iets mis (of misschien wel alles) in dit filmpje?  De beste man zegt dat je Jezus zelf kunt aannemen. Dit is toch erg gevaarlijk zoals hij het brengt? Waarschijnlijk goed bedoeld. Het is voor een niet-gelovige en ook kerkmens bijna niet te onderscheiden van het ware. Maar het geloof is iets wat de Heilige Geest werkt in onze harten, onder de bediening van het Woord bijv. of onder het lezen van het Woord. Een pijl in het hart wordt wel eens gezegd. Ik raak verward van zulke filmpjes, niet voor mezelf maar wel voor andere zielen. Geloven is iets wat je niet vanuit jezelf kunt maar de Heilige Geest wil het werken.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

gestolen JezusJezus aannemen
8 reacties
bastiaan30
De genade is gratis en kan niet gestolen worden.
Daar is niets gevaarlijks aan.
Waar ben je bang voor?
AHHK76
Vraagsteller, ik begrijp je heel goed... Maar het is echt waar zoals Spurgeon en Jacques het gezegd hebben!
Lees het boek Handelingen maar eens hoe de mensen daar tot geloof kwamen, daar staat ook het woord aannemen in. Wij lezen de Bijbel vaak door een verduisterde bril. Bang dat wij iets stelen. Zo hoorde ik iemand eens zeggen, beter duizend keer getwijfeld dan één keer te vroeg geloofd.
Hoe zouden wij het vinden als wij iemand een koekje/kadootje voor hielden en die persoon zou 1000 keer vragen: is het echt voor mij? Zo doen wij!
In de Bijbel staat: Bid/Ontvang/Kom/ Drink/Eet/Klop/Geloof/Bekeer/Doe open (Openb. 3:20) en wij zeggen is dat voor mij?
We moeten worden als een kind. Een kind vraagt meestal niet 1000 keer, die pakt gewoon aan! Die durft makkelijk te vragen en te ontvangen (als het niet verlegen is)!
Echt geloven is zo moeilijk omdat het zo makkelijk is. Dit wens ik je toe:

I heard the voice of Jesus say,
"Come unto me and rest;
lay down, thou weary one, lay down
thy head upon my breast."
I came to Jesus as I was,
weary and worn, and sad;
I found in him a resting place,
and he has made me glad.

I heard the voice of Jesus say,
"Behold, I freely give
the living water; thirsty one,
stoop down and drink, and live."
I came to Jesus, and I drank
of that life-giving stream;
my thirst was quenched, my soul revived,
and now I live in him.

I heard the voice of Jesus say,
"I am this dark world's light;
look unto me, thy morn shall rise,
and all thy day be bright."
I looked to Jesus, and I found
in him my Star, my Sun;
and in that light of life I'll walk
till traveling days are done.
jannu
Waarom worden uitdrukkingen zoals "pijlen in het hart" voor iedereen gebruikt? Er zijn toch mensen die geleidelijk aan meer geloof krijgen. Niet iedereen wordt als Paulus gegrepen. En hoe kan iemand zeggen dat je beter 1000 keer kunt twijfelen dan 1 x te vroeg geloofd. Twijfel is zonde. Wij twijfelen veel te veel. Jezus Christus is met Pasen opgestaan, Hij heeft genoeg geleden voor alle mensen, maar die mensen die Hem aannemen mogen met Hem tot in eeuwigheid zijn. Wil je Hem niet aannemen dan ga je verloren. Als je in een christelijk gezin bent opgevoed, dan ben je een uitverkoren mens, maar het is aan ons of we Christus aannemen.
Jello
@jannu, je zegt: 'Als je in een christelijk gezin bent opgevoed, dan ben je een uitverkoren mens'

Waar baseer je dat op?
jannu
@jello. We zijn bevoorrecht als we in een christelijke omgeving opgroeien, wij zijn gedoopt (of mogen dat gaan doen) en daar rust een belofte op waar we in ons gebed God aan mogen herinneren. Er zijn mensen die nooit in aanraking met Gods woord komen. In die zin zijn wij uitverkoren. Maar ik wil er niet mee zeggen dat je dan automatisch Gods kind bent. Maar dat was wel duidelijk volgens mij.
juni
ik weet niet beter,dat als de Heere Jezus plaats maakt in een hart,
het vanzelf gaat.
LvS96
In mijn opzicht een van de krachtigste filmpjes die ik over die onderwerp gezien heb. Ik denk dat hij gelijk heeft en zeker wat betreft de verontwaardiging. Waarom anders wordt er in o.a. sommige Ger. Gem. kerken zo moeilijk en veroordelend gedaan als iemand aan het Avondmaal gaat?
En wat betreft de boekenkasten: inderdaad een ge-wel-di-ge basis om andere te veroordelen, terwijl je zelf al dertig jaar leest over de zekerheid die je niet zou moeten kunnen hebben.
Zoekster
Volgens de Heere Jezus kan het wel. Lukas 15 vers 7. Zo zal er blijdschap zijn in de Hemel over 1 zondaar die ZICH bekeerd.