Make up

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik vraag me af wat er verkeerd is aan make up? Als je het niet overmatig op doet?

Antwoord

Zoek in het archief op 'make up' en 'make-up'.

4 reacties
Anoniem_89
Openbaring 21,2
Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht.

Ik zie niet in wat er verkeerd aan make up kan zijn in deze zin.
vandijk
ieder zijn smaak. Maak mij heilig, puur en rein. Daar gaat het om, met of zonder make up.
ikkie
Ik moet in dit verband altijd denken aan de geschiedenis van Esther. Alle jonge dochters die aan het hof kwamen om de koning hopenlijk te behagen en zijn nieuwe vrouw te mogen worden, versierden zich e.d. . Esther niet. Zij viel op door haar eenvoud en werd juist daarom door Ahasveros uitgekozen.
Waarom jezelf "mooier willen maken" dan hoe de Heere je gemaakt heeft?
Zijn we te bleek, hup, poeder op, komen er grijze haren, hup, blonderen of wat dan ook. Kunnen we niet gewoon tevreden zijn met ons gekregen uiterlijk?
Spatie
@ikkie

Esther 2
9. En die jonge dochter was schoon in zijn ogen, en zij verkreeg gunst voor zijn aangezicht; daarom haastte hij met haar versierselen en met haar delen haar te geven, en zeven aanzienlijke jonge dochters haar te geven uit het huis des konings; en hij verplaatste haar en haar jonge dochters naar het beste van het huis der vrouwen.

12.Als nu de beurt van elke jonge dochter naakte, om tot den koning Ahasveros te komen, nadat haar twaalf maanden lang naar de wet der vrouwen geschied was; want alzo werden vervuld de dagen harer versieringen, zes maanden met mirreolie, en zes maanden met specerijen, en met andere versierselen der vrouwen;

15. Als de beurt van Esther, de dochter van Abichail, den oom van Mordechai, (die hij zich ter dochter genomen had) naakte, dat zij tot den koning komen zou, begeerde zij niet met al, dan wat Hegai, des konings kamerling, de bewaarder der vrouwen, zeide; en Esther verkreeg genade in de ogen van allen, die haar zagen.

Ik lees nergens dat het Esther er eenvoudig uitzag...