Contact kost energie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 20 jaar. Sinds anderhalve maand heb ik contact met een jongen. Dat is niet zo bijzonder. Alleen het feit dat ik hooggevoelig ben, is zo vervelend. Als ik met hem bel en afspreek kost me dat zoveel energie. Het vergt veel van me. Dit heb ik hem nog niet verteld. Ik geef wel mijn grens aan. Mijn vraag is: hoe moet ik hiermee omgaan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Tja, op de een of andere dag zal ook dit ‘probleem’ op tafel komen. Als je je grens aan kunt geven is het toch niet zo moeilijk om te praten over de hoeveelheid energie die je ter beschikking hebt? Hoe dan ook, ik kan je geen raad geven voor wat betreft het juiste moment van spreken.

Succes er mee,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

hooggevoelig
2 reacties
vlokje
Je hebt nog maar kort contact met deze jongen.
Misschien is ook hij hooggevoelig, of juist niet waardoor hij je niet goed kan begrijpen.
Maar trek er eens rustig een avondje of meer voor uit om meer over jullie zelf te delen. Misschien ontdek je dat je elkaar aanvoelt of ook helemaal niet.

Hooggevoeligheid is geen ziekte of zo... Het kan zijn dat je dit erg naar jezelf toetrekt en je zelf alleen maar als hoogsensitief opstelt. Dingen relativeren kan al een stuk minder energie kosten.
Ik heb ditzelfde altijd gedacht. Ik ben hooggevoelig, dus daarom doe ik zus of zo. Ik denk dat het andersom is. Je kunt hooggevoeligheid ontwikkelen door jezelf hier steeds op te focussen. Richt je ook op de ander, verdiep je in talente, in gaven in mogelijkheden, en probeer jezelf wat luchtiger op te stellen.

Over het algemeen is het zo dat prettige leuke dingen geen energie kosten maar juist geven.
Ook al ben je 's avonds heel erg moe, je accu kan juist opladen door een opbouwend gesprek, door iets leuks te doen, of liefde delen.
Je energie is meestal niet 'op', maar verkeerd gebruikt. Probeer te ontdekken waar je energie van krijgt, als deze jongen teveel energie van je vraagt kan het wel eens niet de goede partner voor je zijn. Probeer daar op tijd achter te komen.
juni
iemand om energie van te krijgen,lijkt mij veel leuker.