Man is weggegaan

E. (Betsy) Westeneng / 2 reacties

Vraag

Na vijf jaar huwelijk is mijn man weg bij mij gegaan en wil niet meer terugkomen omdat hij geen vertrouwen meer in mij heeft. Ik wil niet scheiden, maar hij wil niks meer proberen. Hoe kan ik hem weer duidelijk maken echt om hem te geven en dat ik weer opnieuw wil beginnen? Ik heb al heel wat pogingen gedaan, maar ik kan niks meer verzinnen om hem het nog duidelijker te maken. We hebben ook twee dochtertjes van 4 en 2 jaar en ook daarvoor wil ik hem terug. Wat moet ik doen?

Antwoord

Dat is heel pijnlijk voor jou en ook erg voor de kinderen. Maar ik denk, dat je helemaal niets meer kunt doen. Sterker nog: elk appèl wat je op hem doet zal averechts werken, vermoed ik. Je hebt al heel wat pogingen gedaan, dus een nieuwe poging zal vermoedelijk alleen nog maar meer weerstand bij hem oproepen. Om niet te scheiden heb je twee partijen nodig, die dat willen. Heel erg voor jou, maar je man is duidelijk! Hij wil niet verder! Ik adviseer je de feiten stukje bij beetje onder ogen te gaan zien. Geen valse hoop blijven houden, daar houd je jezelf mee voor de gek. Zoek steun bij mensen, die je vertrouwt en waar je je hart kunt luchten. En zorg zo goed en kwaad als het kan voor zoveel mogelijk stabiliteit en rust voor de kinderen; het is belangrijk dat zij emotioneel niet in de strijd betrokken raken.

Betsy Westeneng,
psychotherapeut/relatietherapeut,
werkzaam bij Eleos

Lees meer artikelen over:

echtscheidingrelatieproblemen
2 reacties
drj
___
Na vijf jaar huwelijk is mijn man weg bij mij gegaan en wil niet meer terugkomen omdat hij geen vertrouwen meer in mij heeft. Ik wil niet scheiden, maar hij wil niks meer proberen. Hoe kan ik hem weer duidelijk maken echt om hem te geven en dat ik weer opnieuw wil beginnen? Ik heb al heel wat pogingen gedaan, maar ik kan niks meer verzinnen om hem het nog duidelijker te maken. We hebben ook twee dochtertjes van 4 en 2 jaar en ook daarvoor wil ik hem terug. Wat moet ik doen?
___

Het lijkt alsof hier informatie is weggelaten.

Is er een reden dat hij geen vertrouwen meer heeft en dat jullie 'opnieuw' moeten beginnen? Heb je iets concreets gedaan om dat vertrouwen te verliezen?

Als dat niet het geval is:
Mannen die 'zomaar' hun vrouw en twee kleine kinderen in de steek laten, hebben in de allermeeste gevallen vervanging achter de hand waar ze dan 'zomaar' naar overstappen.

Zonder de werkelijke oorzaak te weten waarom hij is weggegaan, is het onmogelijk te weten of er kans is op herstel.
adriano313
Bid maar tot de Heere Jezus.
Hij kent je situatie, Hij weet wat er gebeurt is en wat er allemaal moet gebeuren. Geef hem maar heel je verhaal, je verdriet, je zonden, je schaamte en je hele leven

Bid of Hij je zonden wilt vergeven
Bidt of Hij alle wonden wil genezen
Bidt dat uw relatie weer krachtig mag worden
Bidt dat jullie samen je leven aan Hem zal geven
Bidt dat je kracht mag ontvangen om de realiteit onder ogen te zien
Bidt dat Hij u verlost uit alle ellende en duisternis
Bidt dat Hij gaat regeren
Bidt dat Hij welkom is in uw leven
Bidt of Hij u wilt helpen met het opvoeden van uw kinderen
Bidt of Hij u in alles wilt leiden
Bidt of Hij uw angsten en noden voor Zijn rekening wilt nemen
Bidt of Hij u weer liefde mag laten proeven
Bidt dat u dankbaar wilt Zijn naar Hem
Bidt dat u Hem nooit meer kwijt wilt raken
Bidt dat uw man van gedachten zal veranderen
Bidt of Jezus u helpt om afstand te doen van al uw afgoden
Bidt of Jezus u geloof wilt geven en versterken
Bidt of Zijn koninkrijk in uw leven zichtbaar mag worden
Bidt voor een rein en puur hart
Bidt u hij u wil kneden en vormen
Bidt en ga zo verder....

Kom ook in actie en
vraag hem vergeving (ook al wil hij niet praten)
Zegen hem en vergeef(!) hem zijn fouten
kom van de bank en wees creatief
gooi alle rotzooi weg uit je leven
hou een clean-up
ga naar een kerk die je verder helpt!
Misschien moet je wel naar meerdere kerken om de juiste mensen te ontmoeten
Volg een alpha cursus
Verbrand alle amuletten, spreuken,poppen maskers in de barbecue of openhaard en en sla de boeddha's of andere beelden maar met een hamer stuk
Laat je hiervan niet weerhouden door andere mensen
of te hechten door fijne gevoelens of herinneringen
denk eens goed na waar je geheimen hebt zitten
Geef deze geheimen eens aan de Heere Jezus
Lees je kinderen voor uit de kinderbijbel
Laat ze maar eens het onze vader bidden (oudste)
Leer ze Jezus uitspreken
Breng ze naar een zondagsschool of kindernevendienst
blijf net zo lang hiernaar zoeken totdat je vrede hebt

en blijf bidden
en laat je VREDE, NIET ROVEN!!!
ook al zit het tegen

Ik zal OOK voor je bidden
Bidt je mee?