Verliefd op 2 jongens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een probleem en ik weet er echt geen raad mee. Ik heb al meerdere mensen gevraagd wat ik zou moeten doen, maar niemand weet het. Dit is het: Ik heb nu anderhalve maand met een jongen verkering waarvan ik veel hou! Het gaat goed tussen ons. Ook zijn we van dezelfde kerk, dus dat is allemaal prima! Totdat ik een andere jongen leerde kennen. Ik ben opeens als een blok voor hem gevallen terwijl ik nog verkering had!

U zult vast zeggen: “Je kunt niet op twee jongens tegelijk verliefd zijn.” Maar mijn gevoelens zijn voor beiden verschrikkelijk sterk! Bij die jongen die ik net heb ontmoet kan ik veel opener en intiemer zijn als bij mijn vriend zelf. Die jongen vind mij ook erg leuk en heeft gezegd te ‘wachten' op mij. Ik durf mijn vriend niet te vertellen dat er een ander is. Ik wil hem niet kwetsen. Maar hoe los ik dit op?

Wat moet ik doen om dit te stoppen? Ik heb al vaker tegen die jongen gezegd dat we gewoon met elkaar om moeten gaan. Niet intiem. Maar ik kan het niet. Ik mis hem dan! Wat moet ik doen? Die jongen is trouwens ook gelovig.

Antwoord

Tja, je zit in een lastig parket. Je zult je er ook niet gelukkig onder voelen omdat je zo toch wel het gevoel moet hebben dat je je eigen vriend toch wel wat voor de gek zit te houden. Weet hij er eigenlijk wel van af? Ik vind het ook niet helemaal fair van die andere jongen om te zeggen dat hij op je blijft wachten, want daarmee zet hij je toch een beetje onder druk. Eerlijk gezegd vind ik dat je van beiden even afstand moet nemen. Nu je zozeer met die andere jongen er over hebt gesproken, moet je er toch zeker wat van tegen je huidige vriend vertellen. Het is niet leuk als hij er op een andere manier achter zou komen dat jij toch wat hebt met die andere jongen. Zeg tegen beiden, dat je een time-out wilt hebben en ga dan over alles diep nadenken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid