Herinneringen aan vorige verkering niet gewenst

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb ruim twee jaar verkering met m'n vriendin. Dat is een zeer diepe en intense relatie waarin ik niets te kort kom. Sinds korte tijd komen er allerlei herinneringen boven van een vorige verkering, over hoe het toen was, hoe het er bij hun thuis aan toe ging, etc. Ik heb met m'n vriendin hierover gepraat. Ik probeer dit van me af te zetten, we bidden er beide voor, maar het lijkt wel hoe meer ik er aan denk des te meer gespannen dat ik word en alles lijkt(?) alleen maar erger te worden. Dat komt onze relatie niet ten goede. We balen hier allebei vreselijk van maar weten geen oplossing.

Antwoord

Ik denk dat juist omdat je het niet wil, het zich als het ware steeds weer aan je opdringt en je er dus vervolgens weer aan moet denken. Dat wil je weliswaar niet, maar het gebeurt natuurlijk toch. Zo draai je in een kringetje rond en wordt het bijna een obsessie. Ik kan me goed voorstellen dat je hier gespannen van wordt, temeer daar je vriendin natuurlijk ook op je let of je er toch niet aan denkt. Dat moet je dan weer uitleggen en op deze manier hangt het natuurlijk ook erg  tussen jullie in. Het wordt zo wel een hele krampachtige situatie.

Ik neem aan dat je alles van die vorige verkering goed hebt doordacht, dat je met dat meisje ook echt geen verkering meer wilt hebben. Spreek het nog één keer goed door met je huidige vriendin. Zeg haar dat je echt geen relatie meer wilt met het vorige meisje, dat je alleen met je huidige vriendin verder wilt. Iedere keer als het toch weer over je heen dreigt te komen, moet je het met je verstand wegsturen. Gewoon tegen jezelf zeggen dat je dat niet wilt en afleiding zoeken. Ik hoop dat het je lukt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering