Bang voor aanraking

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb misschien een rare vraag. Ik ben al lang verliefd op een jongen, maar de gedachte dat hij me zal aanraken maakt me om de een of andere rare reden bang. Mijn ouders zeggen dat al deze dingen normaal worden als je de ware ontmoet. Hij is ook een stuk kleiner dan ik en niet echt knap, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Wat kan ik doen tegen deze angst of wat is er mis met mij? Houd ik wel écht van hem? Ik bid er ook voor, maar toch blijft de angst.

Antwoord

Ik denk dat het goed is om nog niet te veel op de dingen vooruit te lopen. Inderdaad is dat in het begin ook vreemd om elkaar aan te raken, maar zoiets moet ook groeien. Dus leef bij het moment: nu ben je nog verliefd en moet je eerst met woorden contact krijgen. Meestal gaat de rest daarna helemaal vanzelf.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid