Oordopjes

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Kan het zo zijn dat door het vele gebruik van oordopjes (ik slaap er elke nacht mee), je gehoorgang er van uitrekt? Is dit schadelijk of alleen vervelend omdat de oordopjes dan niet meer helpen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik weet niet of je gehoorgang door het 's nachts dragen van oordopjes uitrekt. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Er is een relatie tussen het ontwikkelen van ontstekingen a/d uitwendige gehoorgang en het dragen van oordopjes. Dat is vervelend maar over het algemeen niet schadelijk.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medischoren
2 reacties
Ankie1975
Ik slaap al jaren met oordopjes... gewoon van die standaard schuimen dingen.. als ik ze in de normale grootte in doe krijg ik in de loop van de nacht pijn in mijn oren, omdat ze te groot zijn en het dan erg druk... ik knip ze altijd kleiner en dan gaat het prima... nergens last van ... al vier jaar lang elke nacht..dus ervaring genoeg lijkt me
Ankie1975
en het dan erg drukt