Onzekere gevoel in relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Al drie jaar heb ik verkering met een heel lieve jongen. We hebben een heel goede relatie met elkaar en zijn er zeker van dat we met elkaar willen trouwen. Helaas is er een probleem(pje) wat voor mijzelf erg vervelend is. Ruim een jaar geleden ben ik een half jaar depressief geweest en stond onze relatie erg onder spanning. Langzaam maar zeker ben ik weer van mijn vriend gaan houden en nu staat er niets meer tussen ons in. Alleen, af en toe overvalt me, wanneer ik in zijn bijzijn ben, weer het onzekere gevoel, of dat ik wel echt zo zeker ben van onze relatie. Dit vind ik erg vervelend. Ik zou willen dat ik er niet meer aan dacht, want er is geen enkele reden voor, het gaat juist heel goed! Wat kan ik hier tegen doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zolang je niet getrouwd bent, blijft twijfel je toch af en toe overvallen, de een heeft daar meer last van de ander. Juist op momenten dat je somber bent of zelf depressief, heb je daar nog meer last van. Echt, gevoelens zijn geen basis voor een goed huwelijk, maar wel wederzijdse inzet en het voor elkaar willen gaan. Op een gegeven moment moet je ook tegen jezelf zeggen: "Ik heb voor mijn vriend gekozen en vanuit die keuze ga ik er ook helemaal voor".

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

relatietwijfelsverkering