Naar schoonheidsspecialist vanwege acné

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Over een paar maanden hopen we te gaan trouwen. Mijn vriend (24) heeft erg last van acné en zwarte puntjes op zijn gezicht. Kan hij naar een schoonheidsspecialist of zoiets? Of is dat alleen voor vrouwen? Ik ben er nog nooit geweest dus weet dat niet. Hij hoeft echt geen schoonheidsbehandeling ofzo maar we willen graag dat op de trouwdag zijn acné wat minder is.

Antwoord

Wanneer er een bijzondere dag aankomt, hetgeen bij jullie zo is -een unieke dag-, is het niet vreemd wat extra aandacht aan het uiterlijk te besteden. Als huisarts krijg ik die vraag ook met enige regelmaat. Soms kan ik zelf iets geven, soms is de schoonheidsspecialiste een goed adres.

Beide routes zijn begaanbaar, soms kunnen ze elkaar ook ondersteunen. Kiezen jullie voor een schoonheidsspecialiste en is er een medisch schoonheidsspecialiste in jullie omgeving, kies dan voor die laatste (zijn extra geschoold).

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

huwelijk