Ik heb een hele lieve vriend en we hebben ook een goede relatie met elkaar (nu b...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een hele lieve vriend en we hebben ook een goede relatie met elkaar (nu bijna anderhalf jaar). Een ding benauwt me wel eens: hij zit nooit aan mijn borsten. Wij strelen elkaar ook verder niet op elkaars geslachtdelen. Is dit wel normaal? Als het goed is groei je toch ook op lichamelijk gebied naar elkaar toe? Hoe wil je dat doen als je alleen maar zoent en meer niet?

Antwoord

Lieve ongeduldige,

Vind je anderhalf jaar al zolang, dat je groei op lichamelijk gebied vérder zou moeten gaan dan zoenen en meer niet? Bespreek het eens met je vriend zou ik zeggen! Wat ‘normaal’ is weet ik niet, wel weet ik dat iedere relatie zijn eigen tempo kent en ‘abnormaal’ is het als je niet met elkaar praat over de dingen die je bezig houden!

Succes en een goede relatie gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk