Binnenkort hoop ik stage in Duitsland te gaan lopen. Mijn vraag is, is er in Dui...

J.M. Strijbis | Geen reacties | 17-07-2008| 00:00

Vraag

Binnenkort hoop ik stage in Duitsland te gaan lopen. Mijn vraag is, is er in Duitsland een reformatorische kerk (iets vergelijkbaars met hier in Nederland.)?


Antwoord

Dag vragensteller,

Ik weet wel dat er kleine gemeentes zijn, die vergelijkbaar zijn met onze reformatorische kerken, maar waar ze allemaal zijn in dit grote land, weet ik niet. Het ligt er natuurlijk ook aan waar jij stage gaat lopen. Bij Mannheim is in ieder geval zo'n gemeente. En zo zijn er nog wat meer.
hierbij wat gegevens van Mannheim. Misschien kun je via die gemeente wat verder komen.

Mannheim (Binnenstad): Evang. Hafenkirche, Kirchenstrasse 13: 11.00 uur, 22-6 ds. P. Roggeband; 29-6 ds. H. M. Perfors; 6-7 ds. L. Kruger; 13-7 ds. J. H. van Osch; 20-7 ds. A. Eygenraam; 27-7 ds. L. J. Raser; 3-8 ds. L. Kruger; 10-8 ds. A. Theunisse; 17-8 ds. T. Koelewijn; 24-8 ds. L. Kruger; 31-8 ds. H. van der Ham. Elke zondag, ook in september en oktober, Nederlandstalige diensten met steeds dezelfde aanvangstijd. Inlichtingen: 078-6138280.

Hopelijk kun je hier wat verder mee.

Vr. groeten,
J. M. Strijbis

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
    16-06-1956
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
173 artikelen
J.M. Strijbis

Bijzonderheden:

Docent(opleider) Driestar Hogeschool


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Nieuwe predikant met ander evangelie

Aan een dominee van de PKN. Sinds drie jaar zijn mijn man en ik getrouwd en actief lid in een confessionele wijkgemeente in de plaats waar we zijn gaan wonen, waar overigens nog andere orthodoxe wijkg...
1 reactie
17-07-2014

Bikini of tankini

Is het vanuit bijbels perspectief gezien verantwoord om in een ‘nette' bikini of tankini te lopen op het strand? Of is dit te bloot?
Geen reacties
17-07-2004

Troost ontvangen

Door de jaren heen heeft de Heere en Zijn dienst me nooit losgelaten. Toch kan ik niet zeggen dat de Heere Jezus ook voor mijn zonden heeft betaald. Vanuit mijzelf zal ik nooit kunnen buigen, toch is ...
Geen reacties
17-07-2012
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag