Bijbelteksten en preken op mijzelf toepassen

Ds. A.A. Brugge / Geen reacties

Vraag

In veel preken die ik hoor, worden veel bijbelteksten primair toegepast op (de weg van) bekeerde mensen. Maar in hoeverre mag ik nog bijbelteksten en preken op mijzelf toepassen? Mag ik nog wel hoop ervaren uit bijbelteksten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als een preek aanspreekt kan de tekst een bepaald licht laten vallen op je weg door dit leven. De diepste betekenis van de Bijbeltekst, die altijd wijst op zaligheid door het kruis van Christus alleen, is belangrijker dan licht voor mijn tijdelijk leven. Van harte wens ik je het gebed toe of de Heere voor je donkere en schuldige ziel, met en uit Zijn Woord tot je ziel wil spreken.

Ds. A. A. Brugge

Ds. A.A. Brugge

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Doetinchem