Mijn ex is naar Nederland verhuisd. Hij is Engels en woont en werkt in Amsterdam...

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn ex is naar Nederland verhuisd. Hij is Engels en woont en werkt in Amsterdam sinds drie weken. Hij voelt zich soms alleen en ik geef nog om hem als vriend. Maar mijn huidige vriend wil niet dat ik hem ga helpen door met hem af te spreken, wat ik ook logisch vind. Toch wil ik hem helpen om een sociaal netwerk op te bouwen en een goed begin lijkt mij een kerk. Nu heb ik op internet gekeken maar daar kwam ik wel honderd kerken tegen, waarvan vele niet erg orthodox. Hij is zelf Strict Baptist, dus bij een soort van reformatorische (Engelstalige) kerk zou hij zich het meest thuis voelen. Kunt u mij zeggen of dat bestaat in Amsterdam? Of een andere manier voor hem om in contact te komen met christelijke jongeren? Alvast hartelijk dank.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als het gaat om Engelstalige diensten zou je eens kunnen kijken op www.zolder50.nl, hoewel het hier niet direct om klassieke diensten zoals wij die in de reformatorische kerken kennen. Verder zouden we met nadruk willen wijzen op evangelisatiepost "Bij Simon de Looier". Deze diensten zijn wellis waar Nederlandstalig, maar erg laagdrempelig en zijn erg veel studenten aanwezig die de Engelse taal beheersen. Deze evangelisatiepost gaat uit van de Gereformeerde Gemeenten met als evangelist Johan Krijgsman en is HIER te vinden.

Onder verantwoordelijkheid van de Christelijke Gereformeerde Kerk functioneert ook de multiculturele gemeente Hoop voor Noord: http://www.hoopvoornoord.nl van de bekende evangelist Jurjen ten Brinke. Deze diensten zijn eveneens in het Nederlands, maar ook erg laagdrempelig. Zowel voor “Bij Simon de Looier” als voor “Hoop voor Noord” geldt dat het voor en na de diensten eenvoudig is om contacten te maken.

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl